Úterý
Písanka str. 6 - dopsat celou stranu
M - str. 10/1
Dnes děti obdržely Deník malého čtenáře, do kterého si budou zapisovat knihy, které za tento rok přečetly. Je rozdělen do 3 základních částí.
1. Co jsem četl(a) já - část věnovaná vlastní individuální četbě žáka. Je určena pro 8 knih + 1 encyklopedie, ve které žák často vyhledává (neznamená to, že jí bude mít celou přečtenou) + 1 kniha básní + 1 časopis nebo noviny
2. Co jsme četli my! - společně ve škole (5 knih) - budeme si vždy vypisovat ve škole
3. Co jsme četli my! - doma s rodiči, babičkami,... - knihy (5), které čtete dětem např. před spaním, kdy chvíli čte vaše dítě a chvíli vy.
Za úkol mají dnes si deníky podepsat. Zítra si zapíšeme do části 2. Školní strašidlo, které jsme četli v loňském roce. Do části 1. si mají děti napsat a vyplnit dané údaje k první knize, kterou četly přes prázdniny. Většinou to jsou Prázdniny v talíři. Někdo četl úplně něco jiného, tak si napíše danou knihu.
Na konci každého měsíce si budu deníky vybírat. Děti mají za úkol přečíst doma 1 knihu (první, druhé čtení) za měsíc. Z předešlého roku navážeme na referáty o vlastní četbě. Kdo přečte nějakou knihu, přinese jí do třídy a stručně nám o ní něco řekne.
Tento týden máme pohádkový. Děti měly skupinové práce, které se týkaly známých pohádek. Každý si odnesl domů papír s jednou pohádkou, kde má za úkol vybarvit pohádkovou postavičku. Zítra svojí práci předá vedoucímu skupiny a společně budou své výtvory hodnotit s ostatními skupinami.
Ráda bych ještě pochválila děti za psaní. Všichni se za těch 14 dní zlepšili jak ve znalostech psacích písmen, tak i úpravě. Je to lepší a lepší. Dělají mi radost. Jediné, co bych stále mohla vytknout je časté zapomínání čehokoliv - pomůcek, domácích úkolů, atd.
Přeji hezký den.
H. Jindřichová