Informace

 

26.6.

Vážení rodiče, milé děti,

bylo pro mě velkým potěšením Vás všechny opět vidět alespoň na konci tohoto školního roku. Dovolte mi Vám ještě jednou poděkovat za především poslední 4 měsíce spolupráce, velkého úsilí a trpělivosti a popřát Vám příjemně prožité prázdniny.

Budu se na Vás opět těšit ve 4. ročníku školního roku 2020/2021.

Vaše třídní učitelka

Hana Jindřichová

PS: Hlavičky nechte celé prázdniny odpočinout. Vypněte - neučte se. Pouze si každý týden zopakujte jako básničku vyjmenovaná slova, slovní druhy, pády a pár příkladů na násobení - ústně a maximálně na 10-15 minut. Papíry z matematiky, které jste dostali k vysvědčení si projděte až poslední prázdninový týden nebo první týden v září. Je to opakování toho, co byste měli na konci 3. třídy umět. Čtení s porozuměním jsme si nechali ve škole. Máme hotové strany 1-23, 26-35. Zbytek si uděláme v září. Početníky nám chybí str. 28-30. Děti si zároveň nechaly ve třídě Přehledy živé přírody a Ajaxe. Ozvu se Vám v přípravném týdnu. S pozdravem H.Jindřichová

19.6.

Vážení rodiče,

máme před sebou poslední školní týden. Bude v letošním roce probíhat trochu jinak než obvykle. První 2 - 3 dny budeme ještě trochu opakovat. Dáme dohromady učebnice a další drobnosti. Tímto bych ráda poprosila žáky, kteří s námi nemohli ve škole pokračovat, zda by během příštího týdne (nejlépe do středy) všechny učebnice vrátili. Jedná se o Matematiku, Český jazyk, Čítanku, Anglický jazyk a Prvouku. Můžete je kdykoliv nechat u vrátnice školy, nebo se po předchozí domluvě můžeme sejít u zadního východu školy, kde si učebnice předáme. Zároveň Vás prosím o kontrolu a zapsání stavu učebnice na konci roku na poslední straně každé knihy. Pokud je učebnice poškozená, je třeba jí dát do co nejlepšího stavu - vygumovat popisky, zalepit, atd.

Učebnice do 4. třídy obdrží žáci až v září. Rovněž se budou v září vybírat peníze na sešity a pracovní sešity. Bližší informace o platbě Vám zašlu před nástupem do školy. Předběžně počítejte s částkou 780 Kč za pracovní sešity + 100 Kč za sešity s logem naší školy. Je to tedy téměř stejná částka jako v loňském roce.

Dnes uzavírám naše žolíky. Žáci, kteří jsou doma, mají poslední možnost zaslání do neděle 21.6. Ceny budu předávat na vysvědčení.

Známkování je již uzavřeno. Všichni dostali stejné známky jako v pololetí, které bylo v některých případech motivační. Nicméně za veliké úsilí a píli, kterou téměř všichni během těchto 4 měsíců ukázali, si myslím, že si tyto známky opět zaslouží.

Zvládli jsme společně spoustu práce a u žáků, kteří nastoupili do školy nebo Ti, co jsou s námi v každodenním kontaktu online, jsem se přesvědčila, že forma této výuky měla cenu a probranému učivu žáci rozumí. Děkuji především Vám rodičům za Váš čas a trpělivost potřebnou k některým nedostatkům, které online výuka sebou přinesla. Moc si toho vážím. Bez Vaší pomoci bychom to nezvládli.

Předávání vysvědčení dle naší předchozí domluvy, proběhne na přistávací ploše pro vrtulníky za budovou Pojišťovny u Hánova parku. Sejdeme se tedy všichni v 8 hodin a počítám, že během půlhodiny se zase rozloučíme.

Pokud se přesto rozhodnete zůstat doma, je možné si vysvědčení vyzvednout kdykoliv o prázdninách v kanceláři školy. Prosím však předem o informaci, že nedorazíte na oficiální předání.

Děkuji za pochopení.

Závěrem bych Vám chtěla popřát krásné a pohodové prázdniny. Dětem i Vám dopřejte odpočinek od učení. Opakování se věnujte až poslední týden před nástupem školy. Po prázdninách budu po dětech chtít znalost násobilky, vyjmenovaných slov, slovních druhů, pádů - jako básničku. Stačí, když se jich na to ústně zeptáte alespoň 2x týdně. Bude Vám stačit 10-15 minut. Poslední přílohy na Google Classroom jsou určeny právě k opakování na konci prázdnin. Doporučuji hlavně číst - cokoliv- časopisy, knihy. Barevnou ČJ a M si děti mohou dodělat také jako opakování.

Budu se na Vaše děti opět těšit v příštím školním roce 2020/2021.

Vaše třídní učitelka

Hana Jindřichová

21.5.

 Vážení rodiče, milé děti,

současná situace nám momentálně neumožňuje setkávat se v plném počtu, nicméně jsem ráda, že se nás i přesto sejde 25.5. ve třídě 14. Zbytek zůstává doma a pokračuje dál s distanční výukou. V první řadě vám děkuji za důvěru a věřte mi, že se zde všichni ve škole budeme snažit dělat maximum pro to, aby znovuobnovený provoz školy byl pro Vás děti a pro nás nejen bezpečný, ale také smysluplný.

Co nás tedy v pondělí čeká?

Sraz v 7.30 před školou. Snad se nic nezmění a od 25.5. přestane být povinnost nošení roušky na ulicích. Vyberu si originál čestného prohlášení od těch, kteří mi jej nedodali (5 žáků). Budeme čekat, než dorazí poslední nahlášený žák/žákyně. Prosím o Vaší dochvilnost. V další dny už na děti čekat nebudu. Škola je otevřená od 7.30. Jakmile žák přijde od úterý do školy, půjde přímo do šatny a poté do třídy.

Na lavicích bude jméno žáka, kde bude sedět. V lavici bude pouze 1 žák. Ve třídě je dezinfekční gel a papírové utěrky. Přesto doporučuji mít i svůj malý dezinfekční gel stále na stole. Budeme ho také využívat, když půjdeme ven. Ve třídě máme papírové ručníky. Pokud budou mít žáci vlastní ručník, bude buď přes židli, kde bude aktovka, nebo pověšený z boku stolu. Každý den si ho však musí vzít zpět domů. Roušky, štíty ve třídě používat žáci nemusí. Pouze, když budou pracovat ve skupině, roušku si nasadí. Stejným způsobem budu s dětmi pracovat i já.

Žáci musí mít 2 roušky a sáček na ně.

Vyučování bude končit kolem 11.40. Poté se přesuneme v rouškách do šaten. O oběd mají zájem 3 děti, které půjdou se mnou do jídelny a poté domů. Ostatní odchází domů rovnou ze šatny. Rodiče si mohou děti vyzvednout před budovou, do školy jim vstup nebude umožněn.

V pondělí si do aktovky žáci vezmou pouze ČJ a M. Vše si budou nechávat v lavici. Lavice a židle se každý den budou dezinfikovat.

Na začátku první hodiny budou všichni seznámeni s pravidly.

Součástí vyučování jsou vycházky do přírody či využívání školního hřiště.

Žáci, kteří zůstávají doma, se na nás, dle svých možností, napojí prostřednictvím videokonference a pokračují s námi jako by byli ve třídě. Mohou si kdykoliv pustit mikrofon, klást otázky a zapojit se do výuky.

Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence na vysvědčení žáka.

V případě dalších dotazů mě neváhejte kontaktovat.

Bohužel zatím nemám oficiální informaci, zda bude školní rok končit 26. nebo 30.6. Omlouvám se tímto za vzniklé komplikace.

Závěrem bych Vám všem ráda poděkovala za spolupráci v uplynulých dvou a půl měsících. Dětem za jejich píli a snahu v plnění úkolů, rodičům za jejich podporu, trpělivost a čas, který věnovali tomu, aby výuka mohla probíhat dál. Velice si toho vážím.

S přáním pevného zdraví a pohodových červnových dnů,

Vaše třídní učitelka

Hana Jindřichová

19.4.

Zápis z třídní schůzky dne 16.4. prostřednictvím videokonference

Počet účastníků 16. Omluveno 5.

Vážení rodiče,

v prvé řadě bych Vám ještě jednou ráda poděkovala za Vaší obrovskou podporu, bez které by výuka Vašich dětí nemohla v současné době probíhat tak, jak probíhá. Za Váš zodpovědný přístup k tomuto netradičnímu vzdělávání a také trpělivost, když se zrovna něco nedaří, tak jak má. Velmi si toho vážím.

Na základě všech kladných ohlasů průběhu výuky v době karantény bylo dohodnuto na třídní schůzce pokračování ve stávajícím stavu výuky. Nadále tedy bude probíhat výuka prostřednictvím videokonference od pondělí do pátku od 9 do 10 hodin. Poté budou moci děti mezi sebou chatovat. Z důvodu lepšího spojení budou po vyučování chatovat děvčata v pondělí a ve čtvrtek a kluci v úterý a v pátek. Středu zatím nechávám volnou. Uvidíme, jak se to ujme.

V současné době zatím platí, že bychom se do školy měli vrátit 25.5. , ale informace a nařízení se mění téměř každý den. Pokud nám to situace opravdu dovolí a do školy se dostaneme v letošním školním roce, proběhne ještě jedna třídní schůzka přibližně týden před nástupem, kde se dozvíte bližší informace týkající se všech možných pokynů a podmínek.

Každopádně ještě jedna třídní schůzka bude, i kdybychom se do školy již letos nevrátili.

Nadále bude probíhat ukládání DÚ a dobrovolných prací na Google classroom. Všichni žáci nebo rodiče jsou zde zaregistrováni.

Nově budu ukládat na GC kvízy, které slouží k ověření pochopení probraného učiva. Kvízy jsou povinné, ale neznámkují se. Pracujeme s chybou a z chyb se učíme dál, případně se k nějakému učivu vrátíme zpět. Prosím, aby žáci dané kvízy vypracovávali sami. Pokud neví, mohou se podívat do sešitu nebo učebnice a dané informace si během testu vyhledat. I tím si osvojují učivo a hlavně jsou samostatnější.

Stále pokračujeme v motivačních žolíkách. Za každý dobrovolný úkol připisuji k danému předmětu žolíka. Na konci školního roku budou opět 3 nejlepší žáci daného předmětu ohodnoceni zajímavými cenami. Platbu budeme řešit dle situace s karanténou.

Přeji všem poklidný nadcházející pracovní týden.

S pozdravem

Hana Jindřichová

3.4.

 Vážení rodiče,

dovolte mi, abych Vám ještě jednou poděkovala za podporu, kterou mi dáváte při zprostředkování výuky Vašich dětí prostřednictvím videokonference a dalších forem předávání informací. Velmi si této podpory vážím, neboť jsem si vědomá toho, že situace, ve které se zrovna nacházíte, není u některých z Vás lehká. Vzájemně nám záleží na tom, aby děti a jejich výuka probíhala alespoň v menší míře dál.

Na základě vašich podnětů a připomínek jsem sestavila pravidla, kterých se budu řídit do konce karantény, pokud budou fungovat a vyhovovat Vám i dětem.

1. Všichni jste již registrováni v Google classroom (skvělé, moc děkuji), proto veškeré úkoly budu již ukládat tam, neboť je zde možnost vkládat i přílohy, které si můžete vytisknout. Na webu toto není možné. Do sekci úkoly na webových stránkách již tedy nebudu úkoly kopírovat. Pokud by s tím byl u někoho problém, ozvěte se mi.

2. Na webových stránkách budu kopírovat a dávat jen další věci do sekce informace (ze školy, atd...)

3. Úkoly budu zadávat opět týdně s tím, že vždy napíši, které si budeme dělat při hodině. Pokud budete s námi na hodině, tak je prosím předem nevypracovávejte, ať se pak nenudíte a nepíšete mi do CHATU "Já už to mám."

4. Zadané úkoly si děti mohou přepsat do sešitů (pokud nemáte možnost výtisku), nebo si je vyplní do daného papíru. Vypracované úkoly, prosím ofoťte a zašlete mě ke kontrole. Papíry si děti budou ukládat do desek. Pokud budou přepisovat, mají tedy vše v sešitech, které pak založíme do jejich portfolia.

5. Některé výsledky budu dávat do GC (Google classroom) a děti si je zkontrolují. I tak, prosím o přeposlání zpět, abych viděla, že dané úkoly Vaše dítě opravdu dělalo.

6. Úkoly neznámkuji. Občas napíši byla by to jednička.

7. Začínáte se ptát, jak to bude s klasifikací na konci školního roku. Zatím nemáme jasné pokyny, jak to bude. Nicméně máme přihlížet k tomu, zda během karantény žák něco doma dělal, či zda si udělal 3 měsíce prázdnin. Zároveň prosím, hlavně teď nepanikařte, že Vám něco chybí a musíte najednou všechno dohnat.

Základ je mít ČJ - to, co jsem zadávala v učebnici do ČJ - Š + některá cvičení z pracovního sešitu Vyjmenovaná slova. Pokud máte všechno - super, pokud máte jen něco - výborně, pokud nemáte nic - aspoň 1 cvičení na každé stránce by bylo fajn. Barevná ČJ - je navíc a je za žolíka, které průběžně dopisuji. Čtenářský deník - vypracováváte průběžně. 1 knihu měsíčně snad přečtou, navíc teď, když jsou všichni žáci doma. Pokud má kniha více než 100 stran pouze psaného textu (např. Pipi dlouhá punčocha), tak stačí kniha na 2 měsíce. Deník malého poseroutky mají děti přečtený za 3 dny.

Z matematiky je důležitý pracovní sešit a v M-Š vždy alespoň 1 cvičení z učebnice k danému učivu. Početník také, ale pokud danému učivu žák opravdu rozumí, stačí 2 sloupce z každé strany. Barevná M je opět navíc za žolíky. Geometrie byla zatím opakováním a je důležité, aby jí úplně nezapomněli. Zatím jste dostali z geometrie pouze 2 úkoly s výsledky, jak na to. Přesto mi je odevzdalo pouze 7 žáků.

Z Prvouky, prosím, aby si žáci překreslili dané učivo k rostlinám do sešitu a popsali. Ti, co jim kreslení moc nejde, mohou jim pomoci rodiče, ale popsat je zvládnou sami - jak na to , je na Rajčeti už 3 týdny. Tím, že je popíší sami, tak si dané učivo upevňují. Herbář, pokusy, poznávačky jsou opět navíc - za žolíky.

Z AJ - opakování a učení slovíček dané lekce. V každé lekci je max. 10 nových slovíček. Každá lekce se probírá 2 týdny. 10 slov za 2 týdny není moc. Pracovní sešit budeme vypracovávat společně. Tento týden jsme opakovali 8. lekci a PS máme vyplněný - pojedeme dál.

8. Příští týden nás čeká v pondělí ČJ,M, v úterý ČJ, Aj, ve středu M, PRV. Pak se uvidíme až v úterý po Velikonocích. Úkoly a plán, uložím do GC ještě dnes.

9. Po Velikonocích bych ráda s Vámi rodiči udělala mini třídní schůzku prostřednictvím videokonference, abychom vychytali ještě nějaké problémy s touto výukou a uvítám další Vaše připomínky a náměty. O termínu Vás budu předem informovat. Pokud by Vám to nevadilo, uvítala bych jí večer např.ve 20.00.

10. Papírnictví jsou momentálně stále zavřené, pokud dětem dochází nějaké sešity a nemáte možnost je jinde pořídit, ozvěte se. Dostali jsme darem pár sešitů, nechala bych Vám je na plotě. Zrovna tak mám na stole hromadu pastelek, nějaké tužky, průpisky a ořezávátka.

11. Budete-li potřebovat, neváhejte mě kdykoliv kontaktovat. Jsem tu pro Vás a Vaše děti.

Přeji všem odpočinkový víkend.

H. Jindřichová

30.3.

 Vážení rodiče,

dnes jsme měli první hodinu. Omlouvám se, že jsme jí trochu přetáhli, ale nejsem zatím schopná odhadnout čas, za který zvládneme to, co si naplánuji. I tak jsem něco vypustila. Zbytek cvičení, která jsme nestihli, si děti doplní během tohoto týdne. Nicméně mělo by jim to zabrat kolem 30 až 45 minutami. Z vašich zpráv jsme zjistili, že dětem dělají trochu problémy převody času z ručičkových na digitální čas. Ve středu v tom budeme pokračovat. Připravím si lepší hodiny, neboť někdo měl ručičky rozmazané.

Zítra budou děti potřebovat kartičky s vyjmenovanými slovy po S. Jistě už je mají připravené.

Nepočítám s tím, že dětem hned vytisknete úkoly na zítra. Budou jich dostávat méně, protože některé si vypracujeme společně. Některá cvičení, která jsou na papíře a nestihneme je udělat během hodiny, si udělají do konce tohoto týdne. Budu se snažit, abychom se všichni srovnali a jeli společně, protože v současné době je 6 dětí, které jsou se vším hotovy a spousta dětí teprve začíná vyjmenovaná slova po V. V matematice je to podobné.

Další informace se týká úkolů od pana učitele Mrkose. Dnes jsem téměř hodinu zkoušela jeho úkoly zkopírovat do našich webových stránek. Bohužel poslední úkoly jsou interaktivní a nejde to tam uložit. Vzhledem k tomu, že už jste téměř všichni (20) zaregistrovaní v Google classroom a ukládáte mi Vaše úkoly k opravě v naší třídě, nemůže být pro Vás problém stejným způsobem ukládat úkoly z AJ pro pana učitele do jeho třídy. Kód do jeho třídy je gzbtvvj Pokud Vám to nepůjde, zkontaktujte ho pomocí e-mailu mrkoszbynek@gmail.com. Děkuji za pochopení.

Další postřehy: zazipované úkoly nemohu otevřít. Prosím, posílejte mi každou fotokopii zvlášť, jinak nejsem schopná opravy. U slovních úloh prosím alespoň o stručné výpočty. Někdo mi psal do pracovních sešitů rovnou odpověď. Nevím potom, jak na to daný žák přišel. Výsledky z M a ČJ budu vkládat v pátek.

Poslední prosba se týká sbírání magnetků od jogurtů, které využívám pro různé pomůcky k učivu do třídy. Pokud je máte a chcete je vyhodit, budu za ně ráda.

Budete-li potřebovat nějaké konzultace, atd..budu k dispozici v naší videotřídě PO-PÁ od 19 do 19.30 hodin. Můžete mě kdykoliv bez ohlášení kontaktovat.

Přeji hezký týden. Jindřichová

29.3.

Vážení rodiče,

téměř všichni jste se se mnou přes víkend spojili přes videohovor. Super. Takovou účast (20) jsem nečekala ani ve snu. Moc Vám děkuji za podporu. Myslím, že dětem se nejvíce líbilo, že mohou zase vidět své spolužáky a spolužačky. Zároveň jsme přišli na některé nedostatky, které je třeba vychytat a důležité je nastavit si pravidla.

  1. Než se úplně se mnou spojíte, vypněte si mikrofon, abychom všichni neohluchli daným šumem. Zapnete si ho vždy, když Vás vyvolám.

  2. Občas se zasekává obraz, ale zvuk by měl být v pořádku. Pouze musíte vydržet, protože zvuk dochází asi s 10s zpožděním, především, když jednotlivé žáky vyvolávám. Zítra budu mluvit převážně já.

  3. Ke komunikaci budeme zároveň používat i ikonu dopisu vpravo nahoře s názvem CHAT, kde mi budete na dotaz raději psát OK, nestíhám, nerozumím, atd. Mohu pak rychleji reagovat.

S nastavením videokonference jsem nucena trochu předělat systém zadávání úkolů. Moc se omlouvám, ale dnes posílám pouze úkoly na pondělí. Víc jsem už nestačila. Kontakt s Vámi mi nakonec zabral 2 hodiny a 3 hodiny jsem opravovala zaslané práce. Dnes je neděle. 

Na každou hodinu ČJ budou mít všichni připravené kartičky s Y,Ý,I,Í a na pondělí kartičky s vyjmenovanými slovy po P (v úterý po S)- budeme hodně opakovat a dělat s nimi hry. Úkoly z ČJ 1,2,3 si uděláme společně při videohovoru. Bohužel mi sem nejdou natáhnout přílohy z Wordu, nebo Open Office. Nicméně téměř všichni jste už v naší internetové třídě a tam jsem celé znění úkolů vložila včetně tabulek, aby se Vám příklady počítaly dobře pod sebou. Co šlo, to jsem sem zkopírovala, ale bohužel tabulky a přílohy to nebere. Bez tabulek to bude pro děti nepřehledné. Pro celé znění přejděte nyní do naší Google classroom 3.A. a přílohu si vytiskněte. Děkuji za pochopení. 

Hezký večer. Jindřichová

28.3.

Dobrý večer,

první kontakt se zdařil. Děkuji prvním vlaštovkám Ondrovi, Vanesce H., Vojtíkovi, Lukymu, Fildovi, Maki, Aničce, Sofi. Pokračování zítra od 18h. Připravte si, co vám nešlo, nebo čemu jste nerozuměli. Do sekce ČJ přidávám kolonku ČTENÁŘSKÝ DENÍK, kam můžete vkládat, co jste už přečetli za knihy. Těším se. Vaše třídní učitelka 

Vážení rodiče, milé děti,

je naprosto úžasné, že se Vám podařilo dostat se do naší internetové třídy. Už Vás tam je 14. Nyní jsem založila přes školní Google účet videokonferenci přes aplikaci HangoutMeet. Sotva jsem jí založila a zkoušela, jak na to, propojila se se mnou Sofi. Takže skvělá správa, funguje to. Nevím, co to zatím udělá, až nás bude 22, ale za zkoušku to stojí. Jsme šikulky a moc děkuji, že se do toho pouštíte se mnou. Níže posílám odkaz, který zkopírujete do vyhledávače. Potřebujete notebook nebo tablet a mělo by to fungovat i přes internet v telefonu. Hodně štěstí. Na viděnou večer od 18 hodin, zítra, nebo jiný den. Připravte si dotazy, nápady,... Hezký víkend. Jindřichová

https://meet.google.com/sit-xvhe-stu

27.3.

 Vážení rodiče,

na základě našich společných telefonických hovorů zůstaneme u postupu zadávání prací týdně. V podstatě všem to vyhovuje takto, 3 z vás je to jedno.

V současné době se bohužel budeme muset smířit s tím, že se děti vrátí do školy pravděpodobně v červnu. Z tohoto důvodu jsem se na Vás obrátila s prosbou o nastolení nějakých možných způsobů zpětné vazby. Snažila jsem se vybrat co nejjednodušší způsob zasílání hotových prací jak pro sebe, tak i pro Vás - i pro děti. Nejsem počítačový expert, vše se učím za pochodu. Určitě je co pilovat. Proto uvítám především od Vás jakékoli další náměty, připomínky, vylepšení.

Zařídila jsem tz. Počítačovou třídu - Google classroom. Přesný postup, jak se tam dostat, jsem vyfotila a dala na naše webové stránky v sekci fotky "Rajče". Budete k tomu potřebovat jakýkoli Váš email, kam Vám potom budu posílat opravené práce. Prosím, zkuste to. Zvládla jsem to já, věřím, že to zvládnete také. Pokud to opravdu nepůjde, domluvíme se individuálně jinak. Funkční je i můj email jindrichovahana@post,cz.

Na jakémkoli vyhledávači si zadáte Google classroom - kliknete na modrý obdélník s nápisem GO TO CLASSROOM. Zadáte svůj e-mail - kliknete na další - zadáte heslo do Vašeho e-mailu - kliknete na další - vpravo dole kliknete na znaménko + kliknete na ZAPSAT SE DO KURZU - zadáte kód kurzu, který je yhmjamy - kliknete vpravo nahoře na ZAPSAT SE - a už jste v naší třídě. Dala jsem tam od každého předmětu různé položky, kam můžete práce svých dětí vkládat.

Postup vkládání úkolů: Kliknete na danou položku např. Geometrie 1 - objeví se Vám zadání, můžete připsat i komentář např. Šlo mi to snadno. Moc jsem si s tím nevěděl rady. Atd.

Vlevo dole kliknete na VAŠE PRÁCE - kliknete na PŘIDAT PŘÍLOHU - rozvine se Vám tam několik možností. Nejjednodušší bude kliknout na POUŽÍT FOTOAPARÁT nebo VYBRAT FOTKU - vyfotíte na mobilu a vpravo dole kliknete na POUŽÍT FOTOGRAFII. Příloha se načte a poslední, co uděláte je kliknout na nápis ODEVZDAT a vše je hotovo. Po třetím uloženém souboru Vám to již půjde samo, jako když posíláte někomu fotky přes WhatsApp.

Pravidla ukládání hotových prací:

Většina úkolů je bez termínu, to znamená, že je na Vás a Vašich dětech, kdy je uděláte. Nemohu Vám nic nařizovat a ani nechci. Každý z Vás má jiné podmínky. Někde jsou doma oba rodiče, někde naopak chodí do práce a děti jsou u prarodičů. Počet nakažených v Domažlicích stoupá, zdaleka nemáme vyhráno a nevíme, co bude za týden, kolik z Vás bude v karanténě či zda nebudete mít zdravotní problémy. Znovu opakuji, že vše je dobrovolné a nic z toho nebudu známkovat. Nicméně alespoň 2x týdně mi tam něco uložte, abych viděla, že něco doma Vaše dítě dělá.

Chtěla jsem Vás zároveň poprosit, neopravujte jim chyby. Máte své práce až nad hlavu - opravovat budu já. Z chyb se děti učí a můžeme daný problém vyřešit, přijít na jiný způsob řešení, atd. Do uložených prací mohu psát komentáře, kde jim ukážu, kde chybovaly, a jak to potom opravit. Pokud jim to opravíte, bude to vypadat, že žák danému učivu rozumí a můžeme jet dál. Opravené věci a komentáře Vám budou chodit na Váš email (nebo si mohou děti založit svůj email - trvá to 20 sekund a už Vás nemusí obtěžovat s posíláním svých prací, zvládnou to samy). Všem děkuji za spolupráci, velmi si jí vážím.

Od pondělí bych ráda na základě Vašich přání najela na tzv. video konference. Budou každé ráno od 9.00 do 10.00. V pondělí bude Čj,M, úterý Čj,Aj, středa Čj, M, čtvrtek Čj, Aj, pátek M, Prv. Video konference je opět dobrovolná a dle Vašich možností. Budeme tam společně dělat některé úkoly, které budu zadávat na daný týden + další aktivity, ale hlavně se s dětmi uvidíme. Během soboty Vám pošlu odkaz na nástroj, který budu k tomuto účelu využívat a nanečisto si to vyzkoušíme v sobotu a v neděli vždy od 18.00 do 18.30. Zjistíme, jestli to bude fungovat a uvidíme.

Moc Vám všem děkuji a zítra snad na viděnou.

S pozdravem a přáním hezkého víkendu

Hana Jindřichová

24.3.

Vážení rodiče,

od dnešního dne jsem dětem aktivovala učebnice (52učebnic) on line od nakladatelství TAKTIK, od kterého používáme matematiku. V seznamu najdete i další tituly týkající se nejen 3. tříd. Mohou je tak využít mladší či starší sourozenci. Všechny učebnice jsou po dobu karantény zdarma. Především v matematice si mohou děti zkusit některé interaktivní úkoly na počítači. Jsou na každé straně označeny ikonou žárovky.

Jediné, co musíte udělat, je zaregistrovat se na tomto odkazu:

https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/75646/2d6ac9c418d9a2abae381ed57bc2b0a8

Podívejte se zároveň na interaktivní učebnici a pracovní sešit z Prvouky pro 3.ročník, především kapitoly 3 a 10 (rostliny, živá příroda). Úkoly jsou příjemným opakováním daného učiva.

Z ČJ učebnice i pracovního sešitu cokoli týkající se vyjmenovaných slov. Děti to bude určitě bavit.

Přeji hezké učení a opakování.

S pozdravem

H. Jindřichová

23.3.

Vážení rodiče,

po vypracování úkolů z Geometrie a slovních úloh najdete na Rajčeti správné vypracování a zápis, aby si žáci mohli po vypracování daných úkolů vše zkontrolovat a případné chyby si tak opravit. Zároveň posílám ke kontrole vypracovanou poslední stranu v Početníku 1, kde byly převody jednotek času. 

Ve středu máme ve škole poradu, kde se dozvíme bližší informace, jak a co bude dále. 

S pozdravem a přáním hezkého dne.

H. Jindřichová

23.3.

 Vážení rodiče, milí žáci,

začíná nám 3. týden samostudia. Všichni byste měli mít všechny pracovní sešity, učebnice, početníky a sešity, abyste mohli vypracovávat zadané úkoly. Někteří si je u mě vyzvedli během víkendu, některým jsem je hodila do schránky, když jsem šla na procházku se psem a s rodinou. Moc děkuji za již předaná či poslaná přáníčka k Velikonocům. Jsou moc krásné a až se vrátíme do školních lavic, najdete je ve třídě na síti na zdi. Od některých mám již vypracované pracovní sešity č.1 z M a Početník 1. Byla bych moc ráda, kdyby se i ostatním podařilo doručit mi M - 1. díl a Početník 1 do konce tohoto týdne, abych viděla, jak vám to jde, a že pokračujete dál. Ideálně až půjdete na procházku, hoďte mi je do schránky nebo pověste v tašce na plot. S ostatními pracemi - momentálně prozkoumávám co nejjednodušší způsob, jak být s vámi v kontaktu, nejlépe on line, abychom se viděli a komunikovali spolu najednou. Minimálně 5 žáků a já 1 až 2x týdně (30 minut až 1 hodina). Ozvu se vám během tohoto týdne, až to vyzkouším na svých dětech.

Podle posledních zpráv to zatím vypadá, že do konce dubna zůstáváme doma. Proto bych ráda najela na trochu australskou výuku vzdělávání. Kde velké vzdálenosti a nízká osídlenost brání tomu, aby děti chodily denně do školy. Avšak každý všední den se napojí přes internet do třídy, jako by tam byly spolu s učitelem, učí se a jsou přezkušovány.

Nicméně vy se nemáte čeho obávat. Hodnocení se u nás zastavilo 10.3. a bude pokračovat, až se škola zase otevře. Nemohu a ani nechci hodnotit něco, co jste se naučili sami doma. Počítejte ale s tím, že vše, co se teď budete doma učit, profrčíme rychle po návratu do školy, abychom do konce školního roku vše hravě zvládli. Milí moji žáci - i když to možná tak vypadá, nemáte prázdniny. Velká výhoda však je, že nemusíte ráno brzo vstávat a učit se můžete kdykoli během dne, kdy se Vám to hodí. Protože Vás už nějaký ten pátek znám, vím, že k vypracování úkolů přistupujete zodpovědně. Vydržte - myslím na Vás a upřímně, už se mi po Vás stýská. Tak jdeme na to. Klikněte do sekce ÚKOLY.

Srdečně zdravím

Vaše třídní učitelka

20.3.

Vážení rodiče,

včera se mi podařilo dostat se do školy a vzít všechny učebnice, sešity a nakopírované věci k sobě. S většinou z Vás jsem se již spojila a zapomenuté věci jsem doručila, nebo jste si je vyzvedli u nás doma na plotě. Ostatním, především kopie k ČJ a AJ hodím do konce týdne do schránky a do pondělí pošlu další úkoly. Pokud budete mít cestu kolem, budu ráda, když mi do schránky nebo na plot dáte hotové pracovní sešity z M 1.díl a Početník 1 či další hotové sešity, abych průběžně mohla opravovat. Adresa je Máchova 149 (rohový dům -  naproti MUDr. Vondrák ORL). Samozřejmě je to čistě dobrovolné a pouze pokud půjdete kolem na vycházku. Děkuji všem dětem, kteří mi již posílají velikonoční přáníčka. Jste šikulky, myslím na Vás a těším se, že se co nejdříve uvidíme zpátky ve škole.

Přeji poklidný a slunečný víkend.

H. Jindřichová

16.3.

Vážení rodiče,

na RAJČETI jsem ofotila stránky z učebnice matematiky a prvních 10 stran z pracovního sešitu č. 2 pro ty, kteří je nemají. Pokud si při počítání nebudete s něčím jistí, postupem, výpočtem, porozumění zadání, atd. - napište na můj email, nebo volejte.

Česká televize spustila od dnešního dne na ČT 2 program Učí Telka, kde od 9 hodin probíhá výuka s učitelkou jednotlivě po ročnících. Pro třeťáky je půlhodinový blok od 10 hodin. 

Přeji hezký den

H. Jindřichová

13.3. večer

Vážení rodiče,

tento týden mi chodí na email velké množství nabídek na interaktivní učebnice pro děti a rodiče zdarma. Naše škola má na vybrané učebnice nakladatelství Nová škola zakoupenou licenci a zároveň nabízí pro Vás další tituly zdarma po dobu 30 dní s možností dalšího prodloužení. Vzhledem k tomu, že je mezi nimi i naše učebnice ČJ, vřele doporučuji, pokud máte možnost, využití této nabídky, neboť tím můžete Vaše dítě opět zabavit na delší dobu, aby si samostatně ověřilo své znalosti v dané problematice. Pokud bychom měli ve třídě interaktivní tabuli, rozhodně bychom toho využívali prakticky každý den.

Jak na to:

  1. Zadejte si na horní vyhledávací liště https://ucebnice.online//

  2. Klikněte na spustit učebnice online

  3. Klikněte na ikonu panáčka.

  4. Zaregistrujte se.

  5. Zadejte Váš email a vymyslete si heslo k tomuto programu (musíte ho napsat 2x).

  6. Potvrzení hesla Vám přijde hned na Váš email - dejte ZDE a už se Vám objeví tituly jednotlivých knih

  7. Klikněte na KATALOG a jeďte myší dolů na 3.ročník a máte na výběr ČJ, M, AJ, PRV, HV.

  8. Klikněte na některou z knih - VYZKOUŠET - OTEVŘÍT a už dole listujete v jednotlivých stránkách

  9. Vše, co je označeno IC, je interaktivní. Většinou se jedná o hry, doplňovačky,atd.

  10. Určitě si projeďte v ČJ ty stránky, které mají děti na tento i další týden. Mohou si vyzkoušet i IC z předchozích kapitol. Aspoň si je zopakují.

  11. Já a můj svět (PRV) doporučuji přečíst a zkusit si hry týkající se rostlin tzn. od str. 36 do 53.

  12. Čítanka je sice jiná, než ta naše, ale mohou si děti vyzkoušet a přečíst cokoli z ní.

  13. M - cokoli, co už jsme probírali. Moc se mi líbí geometrie. Doporučuji zkusit si aktivity týkající se rovinných útvarů, atd.....

Pokud si s instalací nebudete vědět rady, ozvěte se a já Vás pomohu.

Přeji hezký večer.

H. Jindřichová

13.3.

Vážení rodiče,

 v sekci úkoly naleznete vše, co jsem s dětmi chtěla dělat z Prvouky do Velikonoc. Abyste mohli přečíst celkové zadání, musíte kliknout na levé straně stránek na položku ÚKOLY a poté na dnešní datum PÁTEK 13.3.  a objeví se Vám celé znění zprávy. Stejné to je i v předchozích úkolech. 

Vzhledem k nastalé karanténí situaci, věřím, že toho začíná být už na Vás rodičů dost a vypadá to zatím, že bude i hůř, proto Vám nabízím, abyste v případě, že bude Vaše dítě dělat samostatně některé z úkolů a nebude si vědět rady, nechť mi klidně zavolá a společně přes mobilní telefon, úkol nějak vyřešíme nebo si správnost zkontrolujeme. Prosím však o dodržování časového limitu od 8 do 17 hodin ve všedních dnech. Děkuji za pochopení.

Matematiku a český jazyk na příští týden vložím v pondělí. 

Mnoho zdaru a hlavně příjemně prožitý nadcházející víkend přeje 

Hana Jindřichová

12.3.

Dobrý večer. V sekci úkoly naleznete informace týkající se úkolů z angličtiny pro obě skupiny. Srdečně zdravím.

H. Jindřichová

PS: Moc se omlouvám, ale nechtěně se mi podařilo vymazat veškerou korespondenci v sekci Informace za tento rok.

10.3.

 Vážení rodiče,

v důsledku prevence nebezpečí vzniku a rozšířeníonemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARS-CoV-2 nebudou zatím do odvolání žáci docházet do naší školy. Informace z médií se mění každou hodinu, takže Vám zatím nejsem schopná říci, do kdy to bude trvat. Zatím poslední zprávy říkají 11 dní.

Obracím se na Vás tímto s prosbou, zda byste některé učivo zvládli s Vašimi dětmi sami. Jedná se většinou o opakování či prohloubení toho, co jsme se již učili. Po 11 dnech by totiž děti všechno určitě zapomněly, navíc v dubnu nás čeká 14 dní plavání a učiva je opravdu hodně, tak abychom to do konce roku všechno zvládli. Děti by měly všechny učebnice a sešity u sebe. Pokud nemají, ozvěte se mi a já dané stránky ofotím a dám na Rajče. Děkuji za pochopení.

V pátek bych se Vám ozvala s dalšími informacemi.

Plán na tento týden:

ČJ : učebnice str. 76 (dělali žáci dnes), 77 - 79 - některá cvičení si napíší do ČJ - Š (dle uvážení)

papír vyjmenovaná slova - dodělat stránku

Vyjmenovaná slova : str. 20 - 25 ( nechám na zvážení, co stihnou, zbytek si dodělají příští týden)

Slovní druhy - str. 5/10, str. 6/11,12

Barevná ČJ - cokoliv až do vyjmenovaných slov po S

Děti by měly bezvadně znát všechna vyjmenovaná slova po B,L,M,P,Z a k nim základní slova příbuzná. Na papíru je jich více, ale je to pouze seznámení s nimi. Držte se především učebnice.

Čtení: Čítanka - cokoli od str. 100 do str. 119

M : dodělat celý pracovní sešit 1.díl. Čeká nás určování času a jednotky času. Vše jsme již dělali na podzim, takže by to mělo být pro děti opakování. V učebnici je to přehledně str. 52,53.

Sčítání a odčítání s přechodem přes základ 100 - UČ str. 75-88. Hodně jsme toho už dělali na tabuli, ale str. 88 bych chtěla do sešitu M - Š, nebo D, podle toho, co máte zrovna doma.

Početník: dnes mají hotovo str. 28 a možná něco na str. 29. Ideální je zvládnout sloupec denně +/-, napsat si denně 20 příkladů na násobilku, neboť nás čeká dělení se zbytkem a to se bez zvládnutí násobilky nedá zvládnout.

Barevná M - Co kdo zvládne a má chuť.

S prvoukou se Vám ozvu v pátek. Dětem dávám měsíc na vyhotovení herbáře, tak můžete pomalu začít se sběrem. 5 bylin a 5 stromů (ne ovocných).

Děkuji Vám všem za ochotu a spolupráci, které si velice vážím. Je mi jasné, že současný stav pro Vás znamená spoustu komplikací. Snad tato opatření brzy skončí a budeme moci zase normálně fungovat.

S pozdravem

Hana Jindřichová

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky