Pondělí 23.3.

23.03.2020

ČJ

Učebnice str. 85 - Rodiče vám nadiktují diktát. Napište si potom počet chyb. Chyby si opravte a odůvodňujte.

Všichni jste dostali papír vyjmenovaná slova po S (z obou stran). Každý den zvládněte doplnit 1-2 cvičení.

Naučte se vyjmenovaná slova po V jako básničku. V učebnici pokračujte až do str. 89. Z každé strany si alespoň 1 cvičení napište do ČJ - Š.

VS - cvičení max. do str. 33

Barevná ČJ - max. do str. 29

Čtení s porozuměním - str. 12,13 (Luisa a Lotka)

ČJ - sloh - Určitě doma pomáháte. Zvláště nyní, když doma musíte být celý den. Napište seznam činností, které je nutné doma dělat. Alespoň 7. Podtrhněte červeně činnosti, které děláte vy. Krátkými větami (7) napište, jak pomáháte. Můžete použít slova (neustále, každý den, pravidelně, jednou týdně, občas, někdy, výjimečně) a slovní spojení (vynášet odpadky, umývat nádobí, utírat prach, zalévat květiny, vysávat, vytírat podlahu, hlídat sourozence, udržovat své věci v pořádku).

Hodně čtěte knihy, co máte doma a po přečtení si je zapisujte do čtenářských deníků. Denně alespoň 1 stránku nahlas a 2-3 potichu!!!

M

PS - Jednotky délky na str. 1 byste měli mít z minulého týdne. Procvičte je v Početníku na str. 1,2.

Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu M - Š:

1. Pepa postavil autodráhu, jejíž trať je dlouhá 32 dm. Trať Jendovy autodráhy je dlouhá 40 dm. O kolik decimetrů najezdí Jendovo autíčko víc než Pepovo autíčko, pokud Jendovo i Pepovo autíčko projede každé svou trať 10 krát?

2. Jana potřebovala zabalit dárky. Na každém dárku pro maminku byla stuha dlouhá 4 dm. Na každém dárku pro tatínka byla 5 dm dlouhá stuha. Na dárek pro mladšího brášku spotřebovala Jana 9 dm. Maminka dostala 4 dárky, tatínek 3. Kolik decimetrů stuhy Jana koupila? Kolik za stuhu zaplatila, jestliže 1 metr stuhy stál 9 Kč?

3. Kouzelník Hejhula vykouzlil 669 bílých myší a 129 černých myší. Kolik myší celkem kouzelník vykouzlil?

4. V ZOO se narodilo 320 mláďat savců. Ptáků se vylíhlo o 104 méně. Kolik se vylíhlo ptáčat?

PS : str. 4 - 7 (Počítání trojmístných čísel pod sebou.)

Početník str. 5 - 10. - Zkoušku, prosím, provádějte kromě prvního sloupce na každé stránce (který je už předepsaný) tak, že výsledek při sčítání či odčítání dáte na 1.(horní) místo a další číslo (již předepsané) od něho odečtete nebo přičtete. Někde budete muset dopsat znaménko mínus. Je to z toho důvodu, že většina žáků zkoušku vůbec neprovádělo. Pouze opisovali daná čísla. 

(Např: např: 248 + 121 = 369 ZK: 369 - 248 = 121   //   479 - 235 = 244   ZK: 244 + 235 = 479)

Geometrie:

1. a) Narýsuj jakýkoli čtyřúhelník KLMN a vyznač jeho vrcholy.

b) Změř a zapiš rozměry jednotlivých stran v milimetrech. /KL/= mm, /LM/= , /MN/= , /NK/=

c) Náleží bod M útvaru na tvém obrázku?

d) Popiš strany malými písmeny.

e) Strany popsané malými písmeny popiš dvěma velkými tiskacími písmeny.

k =    , l =     , m =     , n =

f) Všechny strany sousední se stranou LM obtáhni zeleně (Obtahuj s pomocí pravítka!).

g) Všechny strany protější ke straně LM obtáhni červeně.

2. Zkus narýsovat pomocí kružítka zajímavý ornament. V ornamentu narýsuj alespoň 5 kružnic. Pozor kružítko drž za držák - nikoli za ramena!!!

Barevná M : Cokoli co máme již probráno, ale aspoň vše do str. 10.

AJ

Každému jsem přidala kopie slovíček z 8 lekce. Tento papír si nalepte zezadu sešitu k předešlým slovíčkům. Jednotlivá slovíčka si vždy před napsáním vyslovte. Správnou výslovnost si můžete pustit na překladači Google. Moje skupina dostala ještě k tomuto tématu další papír k procvičení, ale do toho se pusťte až po přečtení celé 8. lekce v učebnici. Pokud si s tím nebudete vědět rady, nechte to být. Doděláme si to společně. Pokud zvládnete některá cvičení z pracovního sešitu z lekce 8., bude to paráda. Jinak počítám s tím, že budete umět písničky, které jsem Vám zadávala první týden. Máte čas do Velikonoc.

Přeji hodně zdaru v plnění úkolů.

Vaše třídní učitelka

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky